Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Zupa – naturalny posiłek na wzmocnienie!

Zupa to stosunkowo szybkie i łatwe w przygotowaniu danie, które łatwo może urozmaicić dietę w wartościowe składniki odżywcze. Do tego jest tanie i smaczne!

Co zrobić, aby zupa była zdrowa?

  • najlepiej wybierać składniki świeże, takie jak sezonowe warzywa, które są dobrym źródłem witamin
  • nie dodawać popularnych ulepszaczy smaku typu kostka rosołowa lub wegeta
  • unikać zupek w proszku i mieszanek przypraw do doprawiania zupy
  • ograniczać ilość soli na rzecz naturalnych przypraw i ziół
  • postawić na zupy jarskie z dodatkiem makaronów pełnoziarnistych

Kilka cennych rad

  • Zupy uzupełniamy o pełnoziarniste produkty zbożowe np. orkisz, kaszę jaglaną, amarantus (do kupienia tutaj).
  • Wybieramy produkty sezonowe, które mają najwięcej witamin. Unikamy mrożonek i podgrzewania posiłku w kuchence mikrofalowej. Zupy posiadają najwięcej wartości odżywczych, kiedy podawane są tuż po ugotowaniu.
  • Przyprawy i zioła nadają posiłkom naturalny smak, bez konieczności używania sztucznych polepszaczy. Dobrze sprawdzą się: majeranek, kminek, tymianek, bazylia, cząber, lubczyk, natka pietruszki, koper.
  • Szukamy alternatyw dla zagęszczania zupy mąką lub śmietaną, ponieważ są to przetworzone produkty, a do tego są źródłem popularnych alergenów – glutenu i laktozy. Zamiast tego zupę można zagęścić kaszką kukurydzianą.
  • Rezygnujemy z soli warzonej, jeśli koniecznie chcemy użyć soli do przyprawienia zupy wybierajmy sól himalajską, morską lub kamienną.

zupa-zalety-gotowania Zupa – naturalny posiłek na wzmocnienie!

print