Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Zielony koktajl ze szpinakiem, bananem, jabłkiem, pomarańczą, cytryną i imbirem

Każdego dnia powinniśmy jeść pięć porcji warzyw i owoców. Tylko ile osób w rzeczywistości tak robi? W czasach, gdy jemy w pośpiechu, w przerwie w pracy, między jedną, a drugą ważną do załatwienia sprawa, na kolanie, lub w barze, jakość posiłków stoi pod znakiem zapytania. Tak samo jest z jedzeniem owoców i warzyw- albo nie mamy czasu, albo nie przepadamy za nimi. Zwłaszcza z zielonymi warzywami, no, bo kto przepada za szpinakiem? A próbowaliście koktajlu ze szpinakiem?

Koktajl ze szpinakiem, bananem, jabłkiem, pomarańczą, cytryną i imbirem- brzmi nieźle, prawda? Nawet tak nielubiany szpinak pasuje do tego zestawu. Nie czuć go w koktajlu, a jego wartość jest ogromna.

Szpinak to prawdziwa bomba zdrowotna 🙂 100 g szpinaku zawiera aż 3,3 mg żelaza i 48 mg witaminy C- więcej niż cytryna. Żelazo, zawarte w szpinaku jest łatwiej przyswajalne przez nasz organizm.

u9-1 Zielony koktajl ze szpinakiem, bananem,  jabłkiem, pomarańczą, cytryną i imbirem

Szpinak zawiera też witaminy: A, B1, B2 i E oraz sód, potas, magnez, wapń, fluor i karoten. Do tego jest warzywem niskokalorycznym- 100 g szpinaku to tylko 25 kcal i 3 g węglowodanów.

Szpinaku nie powinny jeść osoby chore na artretyzm, mające problemy z wątrobą, układem pokarmowym i nerkami, ponieważ zawiera duże ilości kwasu szczawiowego, który, w połączeniu z wapniem tworzy nierozpuszczalny w organizmie szczawian wapnia. Duża ilość żelaza, zawartego w szpinaku może też wpływać źle na osoby starsze.

Jeśli nie przepadacie za szpinakiem, a chcielibyście włączyć go do swojej diety z uwagi na zdrowotne właściwości, jakie posiada, to ciekawym rozwiązaniem jest koktajl ze szpinakiem, bananem, jabłkiem, pomarańczą, cytryną i imbirem. Koktajl jest smaczny i, co najważniejsze, nie czuć w nim szpinaku. O jego obecności przypomina tylko zielony kolor koktajlu 🙂

Zielony koktajl ze szpinakiem, bananem, jabłkiem, pomarańczą, cytryną i imbirem
Składniki:
• 2 szklanki świeżego szpinaku (opcjonalnie może być mrożony)
• 1 banan
• 1 jabłko
• 1 pomarańcza
• Ok. 2 łyżeczek soku z cytryny
• Odrobina startego imbiru (może być mielony- do kupienia tutaj)
• Pół szklanki wody
Wszystkie składniki zmiksować blenderem. Przelać do szklanki.

Smacznego 🙂

print