Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

„Żeby odchudzanie było mądre, zdrowe i skuteczne…” Czyli co i jak jeść, żeby być zdrowym i szczupłym?

Za chwilę wiosna i znowu, jak co roku pojawi się w Internecie tysiące „diet cud”, które będą obiecywać zgubienie 10 kg w miesiąc. I wiele kobiet nabierze się na to, bo przecież „taka dieta z Internetu musi zadziałać”. Nic bardziej mylnego. Jeśli nie zmotywujemy się i nie postanowimy raz na zawsze i stanowczo, że zmieniamy swoje złe nawyki żywieniowe i zamiast zajadania chipsów przed telewizorem będziemy teraz chodzić na długie spacery, to nic z tego odchudzania nie będzie. I nie pomogą wiosenne ani jakiekolwiek inne diety, postanowienia noworoczne typu „W tym roku już na pewno schudnę”, „Musze zrzucić te 8 kg” itd. Bo odchudzać trzeba się mądrze, zdrowo i skutecznie, a nie tylko na chwilę i byle jak.

z1-5 "Żeby odchudzanie było mądre, zdrowe i skuteczne…" Czyli co i jak jeść, żeby być zdrowym i szczupłym?

Jaki błąd popełniasz podczas odchudzania, że nie przynosi ono efektów?
Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego dieta nie działa? Dlaczego te wszystkie wyrzeczenia, to stosowanie się do zaleceń, jedzenie sałatek i połykanie cudownych suplementów diety nie daje efektów?
Odpowiedź jest prosta: bo większość z nas zapomina, że nasze ciało zasługuje na dobre traktowanie, niezależnie od tego, jaki rodzaj diety stosujemy. Nie można katować się dietą, która ogranicza nas do 600 kcal dziennie, bo to może zniszczyć nam zdrowie!
Najlepszym rozwiązaniem dla osób odchudzających się jest racjonalna dieta. Czyli taka, która nie spowoduje, że tuż po zakończeniu odchudzania pojawi się efekt jo-jo. Ale jak taką znaleźć?
Z pewnością nie dzięki dietom z Internetu, które zakładają głodówkę, lub funkcjonowanie na sokach z warzyw. Konieczne jest przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania się, które znajdziesz niżej:

1. POWIEDZ „NIE” RESTRYKCYJNYM DIETOM!
Dlaczego? Bo zniszczysz sobie zdrowie, bo i tak nic w ten sposób nie osiągniesz- tak szybko jak schudłaś tak szybko przytyjesz, bo nie da się uniknąć efektu jo-jo. Chyba, że do końca życia będziesz katować się dietą, która w zasadzie nie pozwala na nic. I zamkniesz na kłódkę lodówkę, żeby cię nie kusiło. Ale czy napewno dasz radę?

2. ŚNIADANIE OBOWIĄZKOWO!
To pierwszy i najważniejszy posiłek dnia. Dostarcza energii na cały dzień i pomaga w odchudzaniu. Badania dowiodły, że osoby, które nie jedzą śniadań spożywają pod koniec dnia trzy razy tyle kalorii ile spożyliby jedząc pierwszy posiłek dnia.

z1-5 "Żeby odchudzanie było mądre, zdrowe i skuteczne…" Czyli co i jak jeść, żeby być zdrowym i szczupłym?  z4 "Żeby odchudzanie było mądre, zdrowe i skuteczne…" Czyli co i jak jeść, żeby być zdrowym i szczupłym?

3. ZMIANA ZŁYCH NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH RAZ NA ZAWSZE!
To nie jest łatwe. I nikt nie obiecuje, że na początku będzie łatwo, ale nikt też nie każe ci rezygnować naraz ze wszystkiego. Powoli, małymi krokami eliminuj z diety niezdrowe tłuszcze, cukry, zastąp przetworzoną żywność naturalnymi produktami. Za jakiś czas przekonasz się, że można żyć bez frytek pieczonych na głębokim oleju, a hamburgery istnieją też w wersji dużo zdrowszej.
Dieta nie oznacza rezygnacji z przyjemności jedzenia i z ulubionych dań. Można je zmodyfikować tak, by były smaczne i dużo zdrowsze. W sklepach ze zdrową żywnością znajdziesz też zdrowe suplementy diety na odchudzanie, które warto stosować, by wspomóc zdrowie i walkę z dodatkowymi kilogramami.
Nagroda za trud, który włożysz, żeby to wszystko osiągnąć?
Wynik na wadze 

4. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
To kolejne wyzwanie, którego wielu z nas boi się i przed którym bronimy się ze wszystkich sił. Ale czy powinniśmy? Nie trzeba od razu ćwiczyć z Chodakowską i wylewać z siebie siódme poty, a na drugi dzień cierpieć z powodu zakwasów.
Najlepiej zacząć od krótkich spacerów- 10 minut, potem 20, potem zamiast jechać samochodem do najbliższego sklepu przejdziemy się … Takie małe, przyjemne spacery mogą się z czasem przerodzić w dłuższe, a efekty tego dla naszego zdrowia i urody będą bezcenne.
Dla bardziej ambitnych polecamy rower i basen- to prawdziwi sprzymierzeńcy w walce z nadprogramowymi kilogramami.

5. SPOTKANIE Z DIETETYKIEM
Dobry dietetyk doradzi ci co i jak jeść, żeby nie chodzić cały czas głodnym i walczyć z kilogramami. Każdy z nas ma różne zapotrzebowania żywieniowe i próbowanie diet na własna rękę może nie przynieść efektów, a nawet zaszkodzić.

Jeśli dopada cię nagły głód to nie sięgaj po to, co masz akurat pod ręką, ale… napij się. Najlepiej wody z dodatkiem cytryny i mięty albo zielonej herbaty, którą możesz lekko posłodzić. Dobrze jest też mieć przy sobie bezcukrową gumę do żucia. Żucie gumy stymuluje ośrodek sytości w mózgu i pomaga zmniejszyć apetyt.

Można odchudzać się powoli, ale zdrowo i skutecznie. I bez znienawidzonego przez kobiety efektu jo-jo.
Można też szybko, katując się głodówkami i ćwiczeniami i czekając na efekt jo-jo, bo taki sposób odchudzania nie pozwoli go uniknąć.
Decyzja należy tylko do Ciebie!

 

print

  • Norbert Adam

    Ja bym tu zdecydowanie dopisał na pierwszym miejscu wykonanie badania pod kątem,którego zostanie wszystko ułożone tak aby nie zaszkodzić swojemu zdrowiu.U mojego dietetyka można wykonać badanie takie jak genetic lab i z tego co zauważyłem dużo osób się na nie decyduje.Ogólnie rzecz biorąc artykuł ciekawy i warto wziąść go również pod uwagę.

    • admin

      Oczywiście, badania są zawsze zalecane, by sprawdzić stan swojego zdrowia. Trzeba znać siebie i swoje ciało, by wiedzieć jak się odżywiać i odchudzać. Ale tutaj powinniśmy już zaufać dobremu dietetykowi, który zawsze nas o tym informuje 🙂 Pozdrowienia 🙂