Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Jak zacząć zdrowo się odżywiać?

Życie w pośpiechu i stresie nie sprzyja prowadzeniu zdrowego trybu życia. I chociaż każdy wie, że odpowiednia dieta to podstawa do zachowania zdrowia i urody, to z jej zbilansowaniem czesto mamy problem.W wyniku nieprawidłowego odżywiania może dojść do rozwoju wielu groźnych chorób m.in. cukrzycy, nadciśnienia, osteoporozy czy chorób serca.

Codzienny posiłek powinien dostarczać człowiekowi podstawowych składników, czyli białka, tłuszczy, węglowodanów, witamin i minerałów.

Jak rozpocząć zdrowe odżywianie?

  • Jedz rano śniadanie – może być przygotowane na szybko np. w formie koktajlu owocowego – ważne, by było odżywcze. To, co zjemy w pierwszych godzinach po przebudzeniu musi dać nam energię na dobry start dnia. Pożywne śniadanie da siłę do działania i zapewni odpowiednią koncentrację na cały dzień. Na śniadanie powinno przypaść ok. 30% kalorii przewidzianych na wszystkie posiłki w ciągu dnia. Warto wybrać pieczywo żytnie albo razowe, które jest źródłem witamin z grupy B, błonnika, białka i węglowodanów. Te ostatnie sprawiają, że organizm dłużej pracuje i jest wydajny.
  • Weź przekąski do pracy – warto wybrać coś, co wspomoże pracę mózgu, czyli np. suszone owoce lub orzechy. Dobrym rozwiązaniem może być mieszanka studencka, zawierając odpowiedni, bakaliowy mix.
  • Dostarczaj witaminę B – wpływa ona korzystnie na układ nerwowy i łagodzi objawy stresu. Niestety witaminy z grupy B nie są wytwarzane samodzielnie przez człowieka, więc musimy je dostarczać systematycznie z pożywieniem. Znajdziemy je w m.in. w jajkach, jęczmieniu, melasie, wątróbce, ziarnach słonecznika i roślinach strączkowych.
  • Pij dużo płynów –najlepiej przed posiłkiem lub jakiś czas po. Popijanie w trakcie jedzenia może stać się przyczyną wzdęć i zaparć oraz zaburzyć cały proces trawienia. Dzienna ilość płynów, które należy wypić, to minimum 1,5 l.
zdrowe-sniadanie Jak zacząć zdrowo się odżywiać?

Nowy rok, to szansa na wyznaczenie sobie celów i zmianę złych przyzwyczajeń np. tych żywieniowych. Poniżej kilka pomysłów na to, co można poprawić w codziennym sposobie żywienia:

  • jeść regularne posiłki – 5 razy dziennie
  • pić zdrowe koktajle
  • ograniczyć cukier i sól
  • jeść pożywne śniadanie każdego dnia
  • ograniczyć słodycze
print