Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Wiosenne odchudzanie- Kiedy zacząć, by cieszyć się smukłą sylwetką podczas ciepłych dni?

O odchudzaniu napisano mnóstwo książek, poradników i wymyślono setki produktów, które maja cudownie odjąć kilogramów. Jak oceniamy ich skuteczność? Na to pytanie każdy musi sobie odpowiedzieć sam. Pewne jest jedno- nie da się zdrowo i skutecznie schudnąć nie zmieniając swoich nawyków żywieniowych. Jak to zrobić i jak się odchudzać, by zdążyć ze smukłą sylwetką przed wakacyjnym urlopem?

Bez-nazwy-1-kopia.jpg1_ Wiosenne odchudzanie- Kiedy zacząć, by cieszyć się smukłą sylwetką podczas ciepłych dni?  Nie warto zostawiać odchudzania na ostatni moment, tuż przed wyjazdem na zaplanowany urlop. Nie warto też w ostatniej chwili katować się surowymi dietami, które mogą zaszkodzić naszemu zdrowiu. Dlaczego?
Dietetycy przestrzegają przed restrykcyjnymi dietami, które powodują szybki spadek wagi. Nie jest to ani mądre, ani skuteczne odchudzanie, bo w większości kończy się efektem jo-jo, a czasami kłopotami ze zdrowiem.
Odchudzanie trzeba przemyśleć i zaplanować i, po pierwsze, trzeba być przekonanym, co do tego, że jest to dobry moment na rozpoczęcie diety.

Zasada nr 1: Zmień nawyki żywieniowe!
Odchudzanie wiąże się ze zmianą nawyków żywieniowych. Trzeba, więc, zacząć jeść zdrowiej i inaczej niż do tej pory. A to wymaga przyzwyczajenia się i zmiany harmonogramu gotowania. Teraz nie wystarczy już zamówić telefonicznie pizzę, żeby „mieć kolację z głowy”. Ale wysiłek opłaci się, co dostrzeżemy po pewnym czasie w postaci wyniku na łazienkowej wadze.
Warto pamiętać, że odchudzanie nie powinno wiązać się z rezygnacją z przyjemności z jedzenia. To nie pokuta, którą mamy odprawić, dlatego nie katujmy się jedzeniem tego, co nam nie smakuje.

Zasada nr 2: Oczyszczaj organizm każdego dnia!
Sama zmiana diety czasami nie wystarczy. Dieta odchudzająca musi być bogata w błonnik. Błonnik wchłania wodę i pęcznieje w żołądku, dając uczucie sytości. Nie zawiera kalorii, a dodatkowo oczyszcza organizm z toksyn i przyśpiesza metabolizm.
Skuteczność błonnika w kuracjach odchudzających, w połączeniu z dietą niskokaloryczną została potwierdzona naukowo. Aby błonnik działał powinno się przyjmować go ok. 30 g dziennie, czyli ok. 3 łyżek otrąb pszennych, grahamki i jabłka lub 1/2 litra zupy jarzynowej. Większość z nas ma niedobory błonnika, głównie przez dietę zbyt ubogą w ten składnik pokarmowy. Wówczas istotna jest suplementacja. Dobrej jakości błonnik oczyszczający można kupić w sklepie ze zdrową żywnością (tutaj).

Bez-nazwy-1-kopia.jpg1_ Wiosenne odchudzanie- Kiedy zacząć, by cieszyć się smukłą sylwetką podczas ciepłych dni?  Bez-nazwy-2-2 Wiosenne odchudzanie- Kiedy zacząć, by cieszyć się smukłą sylwetką podczas ciepłych dni?

Zasada nr 3: Ruch i jeszcze raz ruch!
Jedno z przykazań mądrego odchudzania mówi o konieczności aktywności fizycznej. Ale często zdarza się, że wiele osób nie lubi tego. Co wtedy? Jeśli trening nie jest przyjemnością, ale złem koniecznym, to, na ogół, szybko z niego rezygnujemy. Dlatego warto zastanowić się jaką formę aktywności lubimy najbardziej. Na początek można zacząć np. od krótkich spacerów, albo poszukać zestawu gotowych ćwiczeń.

Skuteczne odchudzanie to mądre odchudzanie. Takie bez szkody dla zdrowia i z gwarancją, że w lecie, w trakcie wymarzonego urlopu, będziemy wyglądać i czuć się pięknie!

print