Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Jak przygotować Świątecznego Mazurka w nieco odchudzonej wersji? I dlaczego warto dodać do niego migdały? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w dalszej części tekstu!

Święta Wielkanocne zbliżają się do nas coraz większymi krokami, a to oznacza, że czas zabrać się za przygotowywanie wyjątkowego menu dla naszych bliskich. Oprócz Babki Wielkanocnej i maślanego baranka, na naszym stole nie powinno zabraknąć również bogato zdobionego Mazurka, na kruchym maślanym spodzie, który przez wielu uważany jest za nieodzowny element tradycji Świąt Wielkiej Nocy. Jednak my zachęcamy do zrobienia drobnego eksperymentu, który z pewnością wyjdzie Tobie i Twoim bliskim na zdrowie. Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie prosty przepis na przepysznego Mazurka w zdrowej wersji.

INFOGRAF Świąteczny Mazurek bez glutenu? To możliwe!

Poznaj przepis na Mazurka w bezglutenowej wersji!

Mazurek bez glutenu? To możliwe! Wystarczy dobór odpowiednich składników i duża paczka pełnych zdrowia migdałów, aby w krótkim czasie przygotować przepyszne ciasto dla całej rodziny.

Przygotuj:

  • Kwadratową formę do ciasta o wymiarach 20×20 cm.

Jakich składników potrzebujesz do przygotowania ciasta?

Jakich składników potrzebujesz do przygotowania nadzienia?

  • Około 250-300 ml gęstego mleka kokosowego (najlepiej z puszki);
  • 4 dużych łyżek gorzkiego kakao lub karobu;
  • 4 łyżek oleju kokosowego;
  • Garści sezamu (około 5 łyżeczek);
  • 3-4 łyżeczek naturalnego miodu lub syropu z agawy;
  • 3 łyżek ulubionego masła orzechowego.

Jakich składników potrzebujesz do wykonania dekoracji?

  • Garści płatków migdałowych;
  • Garści migdałów w polewie miodowej;
  • Dużej łyżki kakao lub karobu.

Jak przygotować Świątecznego Mazurka w bezglutenowej wersji?

Krok I: Przesianą mąkę migdałową połącz z sodą oczyszczoną, miodem (lub syropem z agawy), olejem kokosowym oraz 3 łyżkami zimnej wody. Następnie, dokładnie zmiksuj wszystkie składniki;

Krok II: Zmiksowane ciasto dokładnie zagnieć przy pomocy rąk, a następnie uformuj w kulkę. W następnej kolejności, owiń ją folią lub papierem i włóż do lodówki, na co najmniej 30 minut;

Krok III: Po odczekaniu odpowiedniej ilości czasu, rozprowadź ciasto na dnie przygotowanej wcześniej formy do pieczenia. Wykonując tę czynność pamiętaj, aby uformować również niewielką ramkę z ciasta, dzięki której możliwe stanie się utrzymanie nadzienia w odpowiedniej formie;

Krok IV: Rozgrzej piekarnik do temperatury 180oC, nakłuj spód ciasta widelcem, a następnie włóż ciasto do piekarnika i piecz je przez około 15 minut (aż się zarumieni);

Krok V: Po upływie odpowiedniej ilości czasu, wyciągnij ciasto z piekarnika i pozostaw je do wystygnięcia. Następnie, wyłóż delikatnie ciasto z formy;

Krok VI: Garść sezamu upraż na suchej patelni (cały czas mieszając i uważając, aby się nie przypalił);

Krok VII: Gorące ziarna sezamu zmiel razem z odrobiną miodu (około 1 łyżeczki) przy pomocy blendera;

Krok VIII: Do uzyskanej masy dodaj gęste mleko kokosowe, kakao (lub karob), olej kokosowy, pozostały miód (lub syrop z agawy) oraz ulubione masło orzechowe. Następnie miksuj wszystkie składniki, aż do momentu, w którym uzyskasz jednolitą masę;

Krok IX: Gotową masę przełóż na wypieczony spód i równomiernie rozprowadź na całej powierzchni;

Krok X: Odpowiednio zabezpieczone ciasto z nadzieniem przełóż do zamrażalnika i pozostaw je w nim na około 40-50 minut;

Krok XI: Po odczekaniu odpowiedniej ilości czasu, udekoruj Mazurka płatkami migdałów, migdałami w miodzie oraz karobem (lub kakao). Jeśli masz na to ochotę, przed podaniem możesz ozdobić ciasto jadalnymi kwiatami, wówczas nabierze ono nieco bardziej wiosennego charakteru.

Życzymy Smacznego i Wesołych Świąt Wielkanocnych!