Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Jak wykorzystać suszone śliwki, nie tylko podczas przygotowywania świątecznych potraw? W poniższym poradniku znajdziesz doskonałe przepisy na zdrowe przekąski z suszoną śliwką w roli głównej. 

Czy wiesz, że suszone śliwki charakteryzują się nie tylko doskonałym smakiem, ale również bogatą zawartością wartościowych składników odżywczych? Ponadto, niniejsze owoce (zarówno w swojej świeżej, jak i suszonej formie) stanowią doskonały środek w walce z problemem bolesnych zaparć. Dlatego też, już dziś powinieneś zacząć wykorzystywać suszone śliwki w swojej codziennej kuchni.

Infograf Suszone śliwki w Twojej kuchni – kiedy warto je wykorzystać?

Przepis nr 1. Pyszny chleb pełnoziarnisty z dodatkiem suszonych śliwek

Jakich składników potrzebujesz?

Jak przygotować pyszny chleb pełnoziarnisty z dodatkiem suszonych śliwek?

Krok I: W wysokim naczyniu wymieszaj ze sobą: zmielone migdały, orzechy włoskie, siemię lniane, sezam, nasiona słonecznika, rozdrobnione pestki dyni oraz posiekane suszone śliwki. Do składników dodaj również: kminek, oregano, proszek do pieczenia, sól i pieprz;

Krok II: Wyciśnij ząbki czosnku i dodaj miąższ do wyżej wymienionych składników. Następnie, dodaj do nich twaróg oraz jajka i zmieszaj całość przy pomocy miksera;

Krok III: Przygotuj podłużną blaszkę do pieczenia (o długości 20-25cm), a następnie wyłóż ją specjalnym papierem;

Krok IV: Do przygotowanej blaszki przelej ciasto chlebowe;

Krok V: Rozgrzej piekarnik do temperatury 180oC i piecz w nim chleb przez około 40-45 minut;

Krok VI: Po ostudzeniu możesz swobodnie kroić chleb.

Przepis nr 2. Smalec wegański z dodatkiem suszonych śliwek

Jakich składników potrzebujesz?

Jak przygotować smalec wegański z dodatkiem suszonych śliwek?

Krok I: Cebulę posiekaj w drobną kostkę i zeszklij ją na niewielkiej ilości oleju kokosowego. Po chwili, na patelnię dodaj wyciśnięty czosnek oraz drobno posiekane jabłko;

Krok II: Smaż całość przez kilka minut;

Krok III: Odsącz ciecierzycę, a następnie zmiksuj ją przy pomocy blendera, dodając jednocześnie odrobinę wody, w celu uzyskania jednolitej konsystencji;

Krok IV: Do smażonych jabłek dodaj wymienione wyżej przyprawy oraz posiekane drobno suszone śliwki. Po upływie 2-3 minut, na patelnię dodaj również zmiksowaną ciecierzycę;

Krok V: Dokładnie wymieszaj wszystkie składniki, a następnie przełóż je do szklanego słoiczka i przechowuj w lodówce.

Tak przygotowany „smalec” doskonale smakować będzie na pełnoziarnistym pieczywie z dodatkiem świeżego szczypiorku i delikatnych pomidorków koktajlowych.

Życzymy smacznego!