Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Napoje wysokoprocentowe w czasie upałów nie są zbyt dobrym rozwiązaniem na ugaszenie pragnienia i nawodnienie organizmu. Jednak niewiele osób o tym pamięta, a alkohol jest nieodzownym napojem niemal wszystkich wakacyjnych eventów. Niebezpieczeństwo wzrasta, gdy w pobliżu znajduje się woda, morze, czy jezioro…

Podczas wakacji spędzanych nad wodą należy pamiętać o szczególnych środkach ostrożności, których wielu wczasowiczów nie przestrzega. Nawet mała dawka alkoholu może spowodować utratę równowagi, przecenienie swoich umiejętności w wodzie i niewłaściwą ocenę sytuacji, co może okazać się tragiczne w skutkach.

Jednak picie dużych ilości alkoholu w czasie upalnego lata, nawet jeśli nie wchodzimy do wody, powinno być stanowczo ograniczone.

Dlaczego powinniśmy unikać alkoholu w czasie upałów?

Temperatury w czasie upalnego lata powodują zwiększone wydalanie potu, a wraz z nim elektrolitów, co w końcu może doprowadzić do odwodnienia, zagęszczenia krwi i zaburzenia gospodarki wodno-elektrolitowej.

Spożywany w tym czasie alkohol dodatkowo zwiększa ryzyko odwodnienia organizmu. Alkoholowy etanol wywołuje obniżenie cukru we krwi, a w zestawieniu ze słońcem napoje alkoholowe zwiększają ryzyko udaru, który może być groźny dla życia.

Jeśli chcemy zmniejszyć szkodliwe objawy wpływu alkoholu i słońca na nasz organizm, powinniśmy przestrzegać kilku prostych zasad. Pamiętać jednak trzeba, że nie jest to gwarancją zniwelowania negatywnych skutków.

plywanie_po_alkoholu Stop alkoholowi w czasie upałów!

Środki ostrożności

Po pierwsze należy dostarczać więcej płynów, ponieważ podczas gorąca i w czasie, gdy pijemy alkohol wzrasta zapotrzebowanie na nie. Dla przykładu, po wypiciu szklanki wina, przez kolejne 3 godziny organizm wydali około 500 ml wody, które trzeba jak najszybciej uzupełnić. Można to zrobić pijąc napoje niskoprocentowe lub bezalkoholowe, ponieważ ludzki organizm potrafi szybko metabolizować tylko niewielkie ilości alkoholu.

Lepszym rozwiązaniem jest picie drinków, czyli rozcieńczonego alkoholu, zamiast czystej wódki. Jednak nie mogą być one przygotowywane na bazie słodzonych napojów i energetyków, które mogą wywołać zaburzenia rytmu serca i nasilić objawy odwodnienia.

Alkohol lepiej pić wieczorami, kiedy temperatura jest niższa, niż w ciągu dnia. Trzeba pamiętać, że najgorszą porą na picie jest środek dnia, gdy panuje największy upał, a organizm potrzebuje dużej ilości wody.

Pijąc jakiekolwiek trunki, nawet o niskim stężeniu alkoholu, musimy pamiętać, żeby ograniczyć ich ilość, gdyż wypite w dużych dawkach doprowadzą do takich samych skutków, jak napoje wysokoprocentowe.

Posiłek do alkoholu

Spożywając trunki latem trzeba pamiętać, aby jeść między nimi posiłki, które wzmocnią i przyspieszą usunięcie toksyn.

Najlepiej sięgnąć po:
– żółtko (przyspieszają metabolizm alkoholu)
– owoce cytrusowe (zawierają witaminę C, która odtruwa organizm)
arbuz (w jego skład wchodzi sporo wody, która jest niezbędna odwodnionemu organizmowi)
kasza gryczana (jest bogata w magnez, który jest wypłukiwany przez alkohol)

Pij dużo:
-wody mineralnej;
-wody niskosodową z dodatkiem soli himalajskiej;
-sok pomarańczowy;
-sok pomidorowy.