Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Spirulina i zalety jej stosowania. Czy jest idealnym suplementem dla wegetarian?

Spirulina jest źródłem wartościowych składników odżywczych. Zawiera chociażby chlorofil, białka, witaminy i minerały, a także niezbędne, nienasycone kwasy tłuszczowe, polisacharydy i przeciwutleniacze. Jako suplement diety dostępna jest w sklepach ze zdrową żywnością np. tutaj w formie sproszkowanej lub tabletkach.

W czym tkwi sekret spiruliny?

Spirulina w większości składa się z białka, które dostarcza 8 ważnych aminokwasów egzogennych. Spożycie jej dostarcza także witaminy A (beta karotenu), witaminy B1, B2, B6, K i E. W tej niepozornej roślince zawarty jest również kwas gamma-linolenowy (GLA), który jest istotny dla prawidłowej pracy układu nerwowego.

Jako alga, spirulina jest wolna od pestycydów, hormonów czy antybiotyków, którymi mogą być skażone białka pochodzenia zwierzęcego.

Spirulina zamiast mięsa?

Osoby nie spożywające mięsa zwykle stosują dietę ograniczoną w nasycone kwasy tłuszczowe i cholesterol, co może być korzystne. Jednak należy pamiętać o odpowiednim skomponowaniu posiłków, aby nie zabrakło w nich potrzebnych składników odżywczych, jakie obecne są w produktach mięsnych. Suplementacja spiruliną jest wręcz idealna dla wegetarian i wegan. Dostarcza białka, a także dużych ilości żelaza, podobnie jak czerwone mięso. Jest świetnym źródłem wapnia, Niestety nie zawiera ona witaminy B12, co trzeba mieć na uwadze układając dietę.

spirulina-dla-wegetarian Spirulina i zalety jej stosowania. Czy jest idealnym suplementem dla wegetarian?

Pozostałe działanie spiruliny

Spirulina zawiera spory pakiet przeciwutleniaczy, wśród których znajdują się karotenoidy, chlorofil, zeaksantyna, fikocyjanina. Dzięki nim posiada właściwości chroniące wątrobę przed uszkodzeniem przez czynniki chemiczne.

Kwas gamma-linolenowy obecny w spirulinie znajduje się także w mleku matki. Jest ważnym w czasie wzrostu organizmu, a dodatkowo wpływa korzystnie na kondycję włosów i skóry. Biodostępne formy siarki, które odnajduje się w spirulinie wspomagają odporność i poprawiają stan skóry i włosów.

PASTA ZE SPIRULINĄ I AWOKADO

Składniki

  • 1 obrane awokado
  • 1 cebula
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek
  • 2 łyżeczki sproszkowanej spiruliny
  • sól i pieprz do smaku

Wykonanie

Cebulę i awokado pokroić. Wszystkie składniki włożyć do miski blendera. Zmiksować na gładką masę. Doprawić do smaku. Pastę można przechowywać w lodówce do 3 dni pod przykryciem.

źródła: blog.tiqdiet.pl/superfoods/
print