Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Problem spuchniętych i bolących nóg dotyka wielu z nas szczególnie w okresie letnim. Jakie są przyczyny niniejszego zjawiska i jak sobie z nim radzić? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w poniższym tekście.

Wyraźny obrzęk nóg może pojawić się u osób w różnym wieku. I chociaż przyczyn niniejszego objawu możemy wyróżnić wiele, w większości przypadków za opuchliznę oraz ból w okolicach stóp, łydek i kostek, odpowiada długotrwałe chodzenie w niewygodnym obuwiu lub wielogodzinne stanie w miejscu. A jakie są inne możliwe przyczyny wspomnianego problemu?

Infograf Problem spuchniętych nóg? Podpowiadamy jak sobie z nim radzić.

Dlaczego nasze nogi puchną?

Często zdarza się, iż trudno jest nam wskazać jednoznaczny powód obrzęku i bolesności nóg. W niektórych przypadkach zdarza się, że za powstawanie niniejszego objawu odpowiedzialnych może być kilka, nakładających się na siebie czynników. Niemniej jednak, wśród najczęstszych przyczyn danego zjawiska możemy wyróżnić:

  • Po pierwsze: Długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej lub stojącej (na przykład w czasie pracy lub podróży samochodem / autobusem / samolotem);
  • Po drugie: Problemy kardiologiczne związane z niewydolnością układu krążenia;
  • Po trzecie: Wielogodzinne chodzenie w niewygodnym obuwiu (na przykład na wysokim obcasie lub w butach wykonanych ze sztucznych materiałów, które hamują swobodny przepływ powietrza);
  • Po czwarte: Żylaki nóg (jak również przewlekła niewydolność żylna);
  • Po piąte: Problemy związane z funkcjonowaniem układu moczowego (na przykład zapalenie kłębuszków nerkowych, niewydolność nerek);
  • Po szóste: Niedostateczne nawadnianie organizmu, szczególnie w okresie letnim.

5 sprawdzonych sposobów walki ze spuchniętymi nogami

Jeśli zjawisko opuchniętych i bolesnych nóg stanowi dla Ciebie częsty problem, powinieneś w najbliższym czasie skonsultować go ze specjalistą, którego zadaniem będzie ustalenie przyczyny niniejszego objawu. Niemniej jednak, w poniższym artykule przygotowaliśmy dla Ciebie 5 sprawdzonych sposobów walki z opuchniętymi nogami, dzięki którym poczujesz szybką ulgę, szczególnie w czasie nadchodzących upałów.

Sposób nr 1. Okłady z aloesu

Aloes jest niezwykłą rośliną, która wykazuje szereg właściwości zdrowotnych. Wśród nich możemy wyróżnić funkcje przeciwzapalne i oczyszczające. To właśnie dzięki nim jesteśmy w stanie usunąć nadmiar płynów oraz toksyn z naszego organizmu. Wystarczy, że gazę lub kawałek bawełnianego materiału nasączysz niewielką ilością soku z aloesu oraz zimnej wody. Tak przygotowany okład pozostaw na nogach przez około 15 minut.

Sposób nr 2. Moczenie stóp w wodzie z dodatkiem chlorku magnezu

Chlorek magnezu oprócz licznych właściwości zdrowotnych posiada również szerokie zastosowanie w kosmetyce. Niniejszy produkt doskonale nadaje się do kąpieli solankowych, dzięki którym możliwe stanie się natychmiastowe zmniejszenie obrzęku nóg powstałego na skutek wielogodzinnego stania w miejscu lub chodzenia w niewygodnym obuwiu. Wystarczy, że do miski z ciepłą wodą (około 4 litrów) dodasz szklankę chlorku magnezu, a następnie zamoczysz w niej nogi. Taka kąpiel stóp powinna trwać około 20-30 minut.

Sposób nr 3. Smarowanie nóg maścią z wyciągiem z kasztanowca

Wyciąg z kasztanowca doskonale wpływa nie tylko na usprawnienie krążenia krwi, ale również na zmniejszenie obrzęków spowodowanych wielogodzinnym zmęczeniem nóg. Delikatny żel wystarczy nanieść na opuchnięte stopy, łydki i kostki, aby już po kilku sekundach poczuć wyraźną ulgę.

Sposób nr 4. Moczenie nóg w wodzie z dodatkiem mydła zawierającego liście mięty;

Kąpiel dla stóp z dodatkiem naturalnego mydła zawierającego liście mięty jest w stanie przynieść ukojenie Twoim stopom. Wystarczy, że do miski lub specjalnego masażera dodasz odrobinę wody i około 3 dużych łyżek startego mydła miętowego. Pozostaw nogi w misce przez 15-20 minut i ciesz się uczuciem niezwykłej lekkości oraz świeżości stóp.

Sposób nr 5. Okłady z liści kapusty

Schłodzone liście kapusty przyłóż do opuchniętych nóg i pozostaw je na około 30 minut. Taki zabieg możesz stosować codziennie, najlepiej w godzinach wieczornych.