Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Probiotyki niektórym kojarzą się jedynie z lekami osłonowymi, jakie należy przyjmować w czasie antybiotykoterapii. Wiedza na ich temat dla większości osób na tym się kończy. Trzeba zdać sobie jednak sprawę, że preparaty tego typu mogą okazać się zbawienne, zwłaszcza w czasie wakacji i wyjazdów zagranicznych, kiedy stykamy się z nowym środowiskiem.

Lato w pełni, rozpoczęły się wakacje, a większość z nas planuje wyjazdy na wczasy i urlopy wypoczynkowe m.in. za granicę. Kiedy już spakujemy walizki, warto uzmysłowić sobie, na co narażony może zostać nasz organizm i układ immunologiczny w czasie pobytu w obcym kraju.

Bakteryjne intruzy, biegunki i zepsute wakacje – nie pozwól na to!

Zatrucia pokarmowe i biegunki, to jedne z częstszych problemów, jakie dotykają podróżnych w czasie wakacji. Problem może dotknąć każdego, nawet jeśli dana osoba nie uskarża się na zaburzoną pracę jelit. Przyczyną tego bywa nagła zmiana otoczenia. Przebywanie w miejscach turystycznych, które często są zatłoczone i niezbyt czyste, zmiana menu i zwiększony kontakt z wirusami i infekcjami bakteryjnymi sprawia, że nagle czujemy się gorzej. Będąc w podróży zagranicznej można złagodzić te objawy przyjmując płyny i odpowiednie leki, a także probiotyki, które pomogą przywrócić prawidłową florę bakteryjną przewodu pokarmowego, naruszoną np. w czasie biegunki. Dobrym wyborem będzie zapakowanie do wakacyjnej apteczki wybranego rodzaju probiotyku Sunvio (zobacz więcej). Są w nich zawarte żywe, witalne szczepy bakteryjne z rodziny Lactobacillus i Bifidobacterium, które tworzą dobrany kompleks, działając pozytywnie na osłabiony organizm.

Musimy zwrócić szczególną uwagę, na to że preparaty probiotyczne są wskazane nie tylko w czasie przyjmowania antybiotyków. Profilaktycznie warto je stosować właśnie w czasie wakacji, kiedy jesteśmy narażenia na stres sytuacyjny związany z przebywaniem w nowym, obcym miejscu, spożywamy żywność często wysoko przetworzoną w tanich lokalach gastronomicznych, pijemy alkohol i jesteśmy narażeni na przebywanie w zanieczyszczonym środowisku, czyli towarzyszą nam zewsząd czynniki niszczące florę bakteryjną. Koncentraty probiotyczne w czasie wakacyjnego wyjazdu skutecznie pomogą wyeliminować z organizmu toksyny, zredukują dokuczliwe wzdęcia i utrzymają prawidłową, naturalną florę bakteryjną naszego organizmu.

probiotyki-na-wzmocnienie Probiotyki – skuteczna ochrona przed intruzami w czasie wakacji!

Aktywny wypoczynek a flora jelitowa

Jeśli planujemy aktywnie spędzić wakacje warto zadbać o swój organizm, aby poradził sobie z intensywniejszym treningiem. Przetrenowanie może bowiem doprowadzić do wystąpienia przykrych objawów ze strony układu pokarmowego. Często wiążą się one z niedokrwieniem jelit, uszkodzeniem bariery jelitowej, zmianami w mikroflorze jelitowej czy stresem oksydacyjnym. Wówczas z pomocą przychodzą również probiotyki. Uważa się, że są wskazane dla osób aktywnych fizycznie i sportowców. Dlaczego? Otóż tworzą silną barierę przeciwko niechcianym bakteriom i pasożytom, a ponadto korzystnie wpływają na metabolizm ogólnoustrojowy kwasów żółciowych, bilirubiny i cholesterolu. Oprócz tego wpływają na produkcję witamin, metabolizm niektórych enzymów i regulację odpowiedzi immunologicznej. Biorąc to wszystko pod uwagę, zanim rozpoczniemy aktywny wypoczynek, powinniśmy zastanowić się nad rozpoczęciem kuracji probiotycznej, w celu zniwelowania niechcianych dolegliwości.

Jeżeli planując wyjazd czujesz osłabienie i chcesz wzmocnić swój organizm, a jednocześnie uchronić się przed złymi bakteriami, które mogą Cię zdominować w nowym środowisku, rozpocznij 2–3 tygodnie wcześniej kurację probiotykami. Możesz zakupić je np. tutaj, w trzech unikatowych smakach.

eko-koncentrat-chmiel-254x300 Probiotyki – skuteczna ochrona przed intruzami w czasie wakacji!  1024_768_eko-koncentrat-owoce-lasu-254x300 Probiotyki – skuteczna ochrona przed intruzami w czasie wakacji!  eko-koncentrat-glog-254x300 Probiotyki – skuteczna ochrona przed intruzami w czasie wakacji!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

źródła:
Podstawowa suplementacja u sportowców, „Food Forum”, nr 3/2017, s.19–20
Probiotyki w chorobach zapalnych jelit, „Food Forum”, nr 2/2017, s. 17-18