Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Pestki dyni są bogate w kwasy tłuszczowe i mikroelementy oraz cynk. Mają mało kalorii, są bogate w B–karoten, potas, wapń i fosfor, a także witaminy z grupy B. Są przekąską idealną – zdrową, smaczną i tanią!

Każdy, kto stosuje zdrową dietę z pewnością wykorzystał już do jej uzupełnienia pestki dyni. Jeśli nie, warto się teraz nad tym zastanowić. Pestki dyni są źródłem mnóstwa witamin, minerałów i kwasów tłuszczowych. Nadają się do spożycia, jako samodzielna przekąska, dodatek do musli, zup i sałatek.
Dynia wpływa odkwaszająco na organizm – jej pestki wspomagają wyrównanie poziomu pH w organizmie.  Są też przydatne dla osób, które chcą wyregulować poziom złego cholesterolu.

pestki_dyni_zastosowanie Pepitas, czyli pestki dyni – ich właściwości i zastosowanie

Zawartość i właściwości:

Cynk – wzmacnia włosy i paznokcie, chroni prostatę

Mangan, fosfor i miedź – poprawiają strukturę kości

Magnez i żelazo – wspomagają układ nerwowy i krwionośny

Kukurbitacyna – zawarta w błonce otaczającej nasiona działa odrobaczająco (na owsiki, glisty ludzkie)

Lignany– związki roślinne, które regulują gospodarkę hormonalną człowieka (dzięki nim pestki dyni działają przeciwgrzybicznie i antywirusowo)

Witamina E – obecna w pestkach dyni pod postacią alfa-tokomonoenolu i gamma-tokomonoenolu, dzięki czemu ma działanie antyoksydacyjne

Glutaminian i tryptofan – redukują objawy stresu i poprawiają ogólne samopoczucie

Fitozwiązki – zawarte w nasionach chronią przed chorobami nerek np. kamicą nerkową

Wybór i przechowywanie
Przed zakupem należy upewnić się, że opakowanie jest szczelnie zamknięte. Jeśli decydujemy się na zakup pestek luzem („na wagę”) ważne jest, aby sprawdzić czy nie były przechowywane w wilgotnym miejscu. Warto kupować produkt od sprawdzonych producentów, na przykład tutaj.