Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Dlaczego warto wprowadzić je do swojej codziennej diety? I jakie zastosowanie mogą znaleźć w naszej kuchni? Te oraz inne informacje na temat migdałów znajdziesz w dalszej części tekstu.

Migdały, nazywane najszlachetniejszymi z orzechów, posiadają wiele wartościowych składników odżywczych, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie ludzkiego organizmu. Odpowiedzialne są one między innymi za wspomożenie czynności układu sercowo-naczyniowego oraz ułatwienie procesu odchudzania. A jakie inne, cenne właściwości skrywają w sobie te pyszne orzechy?

infografika-ok Migdały – jakie wartości w sobie skrywają i dlaczego warto wprowadzić je do swojej diety?

Migdały – wartości odżywcze

Migdały uznawane są za wartościowe źródło składników odżywczych nie bez powodu. Znajdziemy w nich szereg witamin i minerałów, które zbawiennie wpływają na funkcjonowanie organizmu, a przy tym dbają o nasze lepsze samopoczucie.

W porcji naturalnych migdałów możemy znaleźć między innymi:

Wartościowe witaminy, w tym:

  • Tiaminę;
  • Ryboflawinę;
  • Niacynę;
  • Witaminę B6;
  • Kwas foliowy;
  • Witaminę E;
  • Witaminę A.

Niezbędne minerały, w tym:

  • Wapń;
  • Żelazo;
  • Magnez;
  • Sód;
  • Cynk;
  • Potas;

Ponadto, w 100 gramowej porcji migdałów znajdziemy około 579 kalorii, ponad 21 gramów białka oraz blisko 12 gramów błonnika!

Migdały – właściwości zdrowotne

Regularne spożywanie migdałów, ze względu na bogatą zawartość niezbędnych składników odżywczych, doskonale wpływa na funkcjonowanie naszego organizmu, między innymi poprzez zmniejszenie ryzyka rozwoju chorób w obrębie układu sercowo-naczyniowego. Dzięki witaminie E oraz Niezbędnym Nienasyconym Kwasom Tłuszczowym, znajdującym się w niniejszych orzechach, możliwe staje się obniżenie poziomu złego cholesterolu. Dodatkowo, wprowadzenie migdałów do naszej codziennej diety jest w stanie wpłynąć na:

  • Opóźnienie procesów starzenia się skóry;
  • Regulację procesów metabolicznych;
  • Zmniejszenie objawów napięcia przedmiesiączkowego;
  • Wspomożenie pamięci i koncentracji w ciągu dnia;
  • Wspomożenie odporności organizmu;
  • Ograniczenie wydzielania sebum, a tym samym na wsparcie walki z problemem trądziku;
  • Łagodzenie mdłości oraz objawów zgagi.

Migdały a odchudzanie

Mimo faktu, iż niniejsze orzechy obfitują w tłuszcze i dostarczają do naszego organizmu sporą ilość kalorii, stanowią doskonały element diety wspierającej proces odchudzania. Okazuje się, że zawarte w migdałach Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe, skutecznie regulują procesy metaboliczne zachodzące w naszym układzie pokarmowym, a ponadto zapobiegają nadmiernemu gromadzeniu się tkanki tłuszczowej. Należy jednak pamiętać, aby nie spożywać ich w nadmiernych ilościach. Wystarczy mała garść migdałów między posiłkami dwa-trzy razy w tygodniu. Warto również pamiętać, iż samo spożywanie niniejszych orzechów nie zapewni nam oczekiwanych efektów odchudzania, jeśli nie wprowadzimy do swojego życia zasad zdrowego odżywiania w połączeniu z regularną aktywnością fizyczną.

Migdały – zastosowanie w kuchni

Zarówno migdały, jak i pochodząca z nich mąka migdałowa, doskonale odnajdą się w naszej kuchni. Bez trudu można przygotować z nich pyszne, francuskie makaroniki, jak również bezglutenowego mazurka. Ponadto, niniejsze orzechy doskonale sprawdzą się, jako dodatek do pożywnego musli, posypki do naturalnych lodów i sałatek owocowych oraz wytrawnych sałatek z dodatkiem rukoli, gruszki i świeżych pomidorków koktajlowych.

Migdały – gdzie kupować?

Zarówno migdały, jak i mąkę z nich pochodzącą, bez trudu można nabyć w wielu sklepach (nie tylko ze zdrową żywnością). Niemniej jednak, dokonując zakupu niniejszych orzechów, warto pamiętać, aby zwrócić uwagę na ich skład. Niektóre produkty przed zamknięciem w szczelnej paczce, zostają poddane obróbce cieplnej, która niestety wpływa na obniżenie zawartości wartościowych składników odżywczych.