Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Nasiona są cennym źródłem białka. Mają wysoką wartość odżywczą, a do tego są w bardzo korzystnej cenie. Są to trzy główne powody, dla których powinniśmy jak najczęściej sięgać po nasiona. Możemy je jeść zarówno na słono jak i na słodko, ponieważ ten cudowny pokarm bardzo dobrze wpływa na nasze zdrowie.

pestki-branding 3 powody, dla których warto jeść pestki!

 

Jakie pestki zasługują na szczególne miejsce w naszej kuchni?

  • Słonecznik

Skład: zdrowe tłuszcze, prowitamina A, witamina B, D, E, F, białko, cynk, fitosterole, wapń, fosfor, magnez, potas, żelazo, błonnik.

Skład: wartościowe białko, witaminy z grupy B, C, D, E, prowitamina A, żelazno, cynk, magnez, fosfor, kwasy nukleinowe, siarka

 

Skład: prowitamina A, witamina B, D, E, wysokowartościowe białko, fosfor, potas, magnez, wapń, nienasycone kwasy tłuszczowe.

 

  • Len

Skład: nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, błonnik, enzymy, substancje śluzowe, żelazo, magnez, cynk, witamina E.

  • Mak

Skład: prowitamina A, nienasycone kwasy tłuszczowe, wapń, żelazo, potas, magnez, fosfor i witamina B3, C, D i E.

  • Ostropest

Skład: substancje śluzowe, kwasy organiczne, przeciwutleniacze (sylimaryna), cynk, miedź, selen, białka, kwasy organiczne, witaminy C i K.

  • Chia (szałwia argentyńska)

Skład: bogate w kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, błonnik, wartościowe białko, błonnik.

  • Migdały

Skład: białko, mangan, nienasycone kwasy tłuszczowe, magnez, fosfor, miedź, błonnik, potas, witamina E, B1, B2 i PP.

 

 

 

 

  • ewa

    od jakiegoś czasu te cuda goszczą w mojej kuchni,a w szczególności siemię lniane i słonecznik 🙂

    • admin

      Pani Ewo, oby tak dalej 🙂 Zapraszamy do wypróbowania jeszcze innych rodzajów nasion – potrafią zdziałać cuda 🙂
      Pozdrawiam 🙂
      Kasia