Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Jak gotować mniej kalorycznie? Poznaj kilka sprawdzonych trików!

Potrawy mniej kaloryczne są lżejsze dla układu pokarmowego, a przy tym mogą smakować naprawdę wyśmienicie! Zmieniając kulinarne przyzwyczajenia możemy skutecznie ograniczyć ilość spożywanych kalorii, a przy tym zrobić krok ku zdrowszej diecie!

Ograniczaj smażenie

Smażenie jest popularnym sposobem obróbki termicznej stosowanym w gastronomii. Jednak nie każdy jest świadomy tego, że smażenie może zwiększyć nawet dwukrotnie wartość energetyczną naszych potraw. Szczególnie musimy uważać przygotowując dania mączne i ryby. Najlepiej zapomnieć o smażeniu na głębokim tłuszczu, a smażąc na patelni powinniśmy wybierać zdrowe tłuszcze np. masło ghee czy olej kokosowy. Przyrządzając kotlety lub smażone placki możemy odsączyć nadmiar tłuszczu zawijając w papierowy ręcznik.

Zrezygnuj z ciężkich sosów

Dla naszego układu pokarmowego ciężkie mogą okazać się wszelkie sosy na bazie śmietany, albo sosy typu beszamel. Mniej kaloryczną alternatywą będzie sos oparty na przecierze pomidorowym lub naturalny sos grzybowy.

Jeśli przyrządzamy sałatkę możemy użyć mało kalorycznych produktów w roli dressingu. świetnie sprawdzi się tutaj ocet jabłkowy, sos z cytryny, musztarda lub chrzan.

Zwróć uwagę na ser

Nawet jeśli postawimy na lekką potrawę, dodatek sera może znacznie zwiększyć jej wartość energetyczną.  Szczególnie zdradliwe są sery żółte takie, jak: parmezan, grana padano oraz feta i mozzarella.

Wybieraj naturalne składniki

Wybór produktów, które są naturalnie mniej kaloryczne to skuteczny sposób na „odchudzenie” naszej kuchni. Przykładowo kurczak i indyk to mięso mniej kaloryczne niż czerwone, a jogurt naturalny jest lżejszy od śmietany. Sięgając po twaróg możemy sięgnąć po chudy zamiast pełnotłustego.

jak-ograniczyc-kalorycznosc-potraw Jak gotować mniej kalorycznie? Poznaj kilka sprawdzonych trików!

 

Jeśli chcemy gotować zdrowo i lekko nie musimy od razu wprowadzać dietetycznej rewolucji. Świadomy wybór lepszych składników i ograniczenie smażenia, nadmiaru cukru i śmietany w diecie pomoże nam wcielić w życie zdrowe przyzwyczajenia kulinarne.

print