Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Poranna kawa – wiele osób nie wyobraża sobie bez niej rozpoczęcia dnia. Zazwyczaj pijemy ją z uwagi na smak i aromat, czasami zapominając o jej właściwościach i wpływie na zdrowie. Czy kawa jest zdrowa? Kto powinien ją pić?

W filiżance kawy (200 ml) znajduje się ok. 80-140 mg kofeiny. Dla porównania cappuccino zawiera ok. 40 mg kofeiny, a czarna herbata ok. 50 mg. Zdecydowanie mniej kofeiny ma zielona herbata – ok. 30 mg.

Jaka ilość kawy dziennie jest bezpieczna dla zdrowia?
Lekarze i dietetycy zalecają picie do 300 mg kofeiny dziennie, co przekłada się na ok. dwie filiżanki kawy. Taka ilość jest określana jako bezpieczna dla organizmu. Warto, jednak zaznaczyć, że kofeina znajduje się nie tylko w kawie, ale też w innych produktach, takich jak: czekolada, kakao, napoje energetyczne i leki.

picie_kawy Fakty i mity na temat kawy. Czy powinno się ją pić? A może warto poszukać zamienników?

A może zamienniki kawy?
Jeśli z jakiegoś powodu chcesz ograniczyć picie kawy, zrezygnować z niej, lub szukasz zamienników warto sięgnąć po takie produkty jak np. guarana i yerba mate.

Guarana rośnie w dorzeczach Pary i Amazonki. Ludność rdzenna tych regionów wykorzystuje ją od wieków, głównie z uwagi na właściwości energetyczne. Ziarna guarany zawierają więcej kofeiny niż ziarna kawowca i działają dłużej. Przygotowuje się z nich napój, który działa pobudzająco.

Yerba mate to herbata, którą można kupić w sklepach ze zdrową żywnością. Ma wyrazisty smak z nutą goryczy i pobudzające działanie. Warto zwrócić uwagę na organiczną yerba mate, pochodzącą z naturalnych upraw, bez dodatków środków chemicznych (do kupienia tutaj).

Picie kawy ma swoje plusy i minusy. Doceniamy kawę za jej smak i aromat oraz właściwości pobudzające. Czasami, jednak, warto pomyśleć o zamiennikach i spróbować czegoś nowego.
A Ty, lubisz kawę? Jak często ją pijesz? A może wolisz jej zamienniki?