Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Lato zbliża się do nas wielkimi krokami, a to oznacza, że już za kilka chwil będziemy mogli cieszyć się długimi dniami pełnymi słońca. Jak w pełni wykorzystać ten czas, a przy okazji pozbyć się kilku zbędnych kilogramów?

Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie kilka cennych wskazówek, dzięki którym dowiesz się jakie warzywa sezonowe warto wprowadzić do swojej diety, z jakich owoców przyrządzić orzeźwiające koktajle i jakie sporty uprawiać, aby podczas upalnych dniu czuć się nie tylko pięknie, ale i zdrowo!

DIETA NA LATO – Na czym powinna polegać?

Lato to wyjątkowy czas, podczas którego nie tylko pokazujemy więcej naszego ciała, ale również korzystamy z dobrodziejstw natury, które zrodziły się dookoła nas. Świeże pomidory, soczyste brzoskwinie i słodkie truskawki powinny zająć główne miejsce w naszej codziennej diecie. W końcu kiedy, jak nie w upalne dni możemy cieszyć się smakiem zmrożonego koktajlu przyrządzonego ze świeżych owoców. Ponadto, wakacje to idealny moment na wzbogacenie swojego jadłospisu o kolorowe sałatki z odrobiną sera lub grillowanego kurczaka. To również czas, w którym powinniśmy zrezygnować z tłustych potraw oraz produktów przetworzonych.

W upalne dni warto pamiętać o jeszcze jednej kwestii. Wysoka temperatura sprawia, że nasz organizm pozbywa się większych ilości wody, zadbaj więc o jej właściwe uzupełnienie.

Nasza rada! Wymień napoje słodzone na dzbanek zimnej wody z dodatkiem świeżej cytryny, limonki i mięty, to połączenie zapewni Ci wyjątkowe orzeźwienie nawet w najcieplejszy dzień roku.

infogra-1024x682 Dieta na lato - jak jeść smacznie, lekko i zdrowo

DIETA NA LATO – Jakie warzywa sezonowe warto wprowadzić do swojego jadłospisu?

W miesiącach letnich ziemia jest dla nas wyjątkowo łaskawa. Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie warzyw sezonowych, które warto wprowadzić do swojej diety.

  • Pomidory – to niezrównane źródło przeciwutleniaczy, które odpowiedzialne są za zmniejszenie ryzyka wystąpienia choroby nowotworowej w przyszłości. Ponadto, niniejsze warzywo dostarcza do naszego organizmu cenne składniki mineralne (w tym: magnez, potas, miedź) oraz witaminy (w tym witaminy z grupy B oraz C, E i K).
  • Zielone ogórki – które nie tylko zawierają niewielką ilość kalorii i doskonale nawadniają nasz organizm, ale również stanowią źródło cennych witamin (w tym witamin C i A oraz witamin z grupy B).
  • Cukinia – to jedno z najbardziej lekkostrawnych warzyw, zalecanych szczególnie tym osobom, które zmagają się z licznymi zaburzeniami układu pokarmowego. Ponadto, cukinia stanowi źródło wartościowych składników ożywczych (między innymi: potasu, magnezu i żelaza) oraz witamin (w tym witaminy C, A i K oraz witamin z grupy B).
  • Fasolka szparagowa – to warzywo, które nieodzownie kojarzy nam się z letnim obiadem. Jednakże, nie stanowi ono jedynie smacznego dodatku, ale również wspaniałe źródło błonnika, odpowiedzialnego za wspomożenie pracy naszych jelit.

DIETA NA LATO Jak zrobić smaczny koktajl owocowy?

Nic tak nie kojarzy nam się z upalnym latem jak zapach zerwanych prosto z krzaczka truskawek i smak soczystych brzoskwiń. To jedyny czas w roku, w którym możemy pozwolić sobie na przyrządzenie naprawdę świeżego koktajlu owocowego. Jak to zrobić? Nie ma w tym nic trudnego!

Wystarczy, że przygotujesz:

  • 2 soczyste brzoskwinie;
  • Około 100g soczystych truskawek;
  • Sok wyciśnięty z 2 dorodnych pomarańczy; oraz
  • Kilka kostek lodu.

Teraz wszystkie składniki wystarczy wymieszać w blenderze i gotowe!

Nasza rada! Dla wzmocnienia smaku i wartości odżywczych koktajlu, dodaj jedną płaską łyżkę nasionek chia, które z łatwością znajdziesz w naszym sklepie internetowym: https://www.cosdlazdrowia.pl/witaminy-i-mineraly-vivio/nasiona-chia-250g/produkt-155

DIETA NA LATO Jakie sporty warto uprawiać latem?

Lato to czas, który jak żadna inna pora roku sprzyja uprawianiu sportu na świeżym powietrzu. Podczas długich dni możesz wybrać się nad jezioro, zorganizować rodzinną wycieczkę rowerową, a nawet turniej w badmintona. Wystarczą Ci chęci oraz odrobina dobrej energii, którą z pewnością zyskasz dzięki zastosowaniu naszych wskazówek dietetycznych!