Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Każdy z nas chce jak najdłużej cieszyć się dobrym wzrokiem. Jest to możliwe, dzięki odpowiedniej diecie, dzięki której poprawimy kondycję oczu, złagodzimy stany zmęczenia, spowodowane np. pracą przed komputerem i zadbamy o dobry wzrok na długie lata.


Dieta dobra na wzrok  
Odpowiednia dieta na dobry wzrok jest bogata w witaminy i zioła. Dodawanie ziół do potraw pozwala utrzymać zdrowy wzrok, łagodzi objawy przemęczenia i stany zapalne.
Dla zdrowia oczu ważne jest jedzenie bogate w przeciwutleniacze. Zaleca się dużą ilość owoców i warzyw, w tym: jagód, pomidorów, papryki, brokułów, marchewki i innych.

Witaminy dla dobrego wzroku
Badania pokazują, że niedobory cynku oraz witaminy C i E mają wpływ na stan zdrowia oczu. Dlatego ważna jest suplementacja.
U kobiet, które przyjmuję witaminę C ryzyko zachorowania na zaćmę spada o średnio 64%. Podobnie osoby, które suplementują witaminę E są, według badań, o połowę mniej narażone na ryzyko wystąpienia chorób, wynikających z niedoboru witamin, np. AMD.

Luteina- dobra dla oczu
Luteina to naturalny żółty barwnik, znajdujący się w roślinach. Preparaty zawierające luteinę polecane są osobom, które wysilają wzrok, np. podczas pracy przed komputerem lub oglądania telewizji. Luteina chroni oczy, poprawia pamięć i poprawia wygląd skóry.

Luteina występuje naturalnie w warzywach, głównie w kapuście, brukselce i szpinaku. W dużej ilości luteina występuje w żółtku jaja kurzego. Należy jednak pamiętać, że np. proces gotowania powoduje utratę cennych właściwości luteiny. Dlatego lekarze i dietetycy polecają jedzenie surowych warzyw.

luteina Dieta na dobry wzrok. Co jeść, by mieć zdrowe oczy przez długie lata?

Podczas II wojny światowej piloci wojskowi jedli duże ilości dżemu jagodowego, ponieważ jagody zawierają tzw. antocyjany, które mają właściwości wzmacniające naczynia włosowate w oku i regenerujące rodopsynę- barwnik niezbędny do widzenia podczas jazdy po zmroku.