Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

 Co powinno znaleźć się w pudełku śniadaniowym naszego dziecka? I jak zadbać o to, aby w czasie godzin spędzonych w szkole dostarczyć mu odpowiednią ilość witamin i mikroelementów? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w naszym artykule!

Chociaż za oknami lato w pełni, nieubłaganie kolejny rok szkolny właśnie się rozpoczyna. To szczególny czas, w którym nasze dzieci muszą stawiać czoła wielu wyzwaniom, zarówno tym związanym z nauką, jak i zwiększonemu wysiłkowi fizycznemu. Dlatego też, tak ważne jest, aby w czasie godzin spędzonych poza domem dziecko miało zapewniony pełnowartościowy i smaczny posiłek. Jak to zrobić? Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy propozycje drugiego śniadania na każdy dzień szkolnego tygodnia!

Infograf Czas do szkoły – podpowiadamy jak przygotować pełnowartościowe II śniadanie dla Twojego dziecka

Poniedziałek: (Nie) tradycyjna kanapka

Kanapka z bułki pełnoziarnistej z dodatkiem mozzarelli, rukoli, kiełków rzodkiewki oraz pomidorków koktajlowych z pewnością przypadnie do gustu Twojemu dziecku. Do pudełka śniadaniowego dodaj również jedno soczyste jabłko oraz garść pistacji. Ponadto, nie zapominaj, aby w czasie godzin szkolnych dziecko dbało o odpowiednie nawodnienie organizmu. W tym przypadku doskonale sprawdzi się poręczna butelka z filtrem, dzięki której Twoje dziecko będzie mogło napić się czystej wody zawsze wtedy, gdy ma na to ochotę.

Wtorek: Kolorowa sałatka

Urozmaicone posiłki z pewnością wpłyną na zwiększenie apetytu Twojego dziecka. Dlatego też, we wtorek przygotuj dla niego kolorową sałatkę, na którą składają się: ugotowana kasza typu bulgur, drobno pokrojona papryka, pomidor, świeży ogórek, drobno posiekana natka pietruszki oraz łyżka oleju kokosowego. Do pudełka śniadaniowego dodaj również kilka ciemnych winogron oraz garść orzeszków nerkowca.

Środa: Pełnoziarnista tortilla ze szpinakiem

W środku tygodnia przygotuj dla swojego dziecka kanapkę w zakręconej formie. Pełnoziarnistą tortillę posmaruj odrobiną białego sera, dodaj do niej liście świeżego szpinaku oraz odrobinę wędzonego łososia pokrojonego w cienkie plastry. Do pudełka śniadaniowego dodaj również ½ grejpfruta oraz garść chipsów bananowych i suszonej żurawiny.

Czwartek: Śniadanie w płynnej formie

Pyszny koktajl warzywno-owocowy może stanowić pełnowartościowe, drugie śniadanie dla Twojego dziecka. Wykonaj go z jednego dojrzałego banana, kilku liści świeżego szpinaku, szklanki świeżo-wyciśniętego soku z pomarańczy oraz łyżeczki spiruliny. Do pudełka śniadaniowego dodaj również baton zawierający mieszankę bakalii oraz marchewkę pokrojoną w podłużne paski. Dzięki temu Twoje dziecko otrzyma zdrową i chrupiącą przekąskę w przerwie między kolejnymi lekcjami.

Piątek: Chrupiąca sałatka z orzeszkami

Aby skomponować chrupiącą sałatkę przygotuj garść rukoli, ½ pomarańczy pokrojonej w kostkę, około 15-20 gram sera typu blue lub fety oraz 5-6 rozdrobnionych orzeszków włoskich. Wymieszaj dokładnie wszystkie składniki, a następnie w osobnym pojemniczku podaj sos przygotowany z odrobiny soku z pomarańczy, łyżeczki miodu oraz oliwy z oliwek. Do pudełka śniadaniowego możesz również dodać domowe ciasteczka owsiane oraz garść pomidorków koktajlowych.

Dzięki tak skomponowanemu menu, Twoje dziecko zyska nie tylko zestaw pysznych, ale przede wszystkim pełnowartościowych posiłków, które zapewnią mu odpowiednią energię na cały dzień zajęć szkolnych.