Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Arbuzowa sałatka – jest świeża, lekka, z dodatkiem szpinaku i komosy ryżowej. To świetny posiłek na cieplejsze dni. Arbuz jest bardzo wartościowym produktem, którym warto zainteresować się zwłaszcza latem. Prawie cały składa się z wody, przez co gasi pragnienie, orzeźwia i nawadnia organizm.

Połączenie arbuza ze słonym serem i przyprawami może zaskakiwać, ale gwarantujemy, że jest jak najbardziej trafione i świetnie smakuje.

salatka-z-arbuzem Arbuzowa sałatka z quinoa – idealna na lato!

ARBUZOWA SAŁATKA – letni przepis – musisz spróbować!

Składniki:

  • 2 spore garście świeżych, młodych listków szpinaku
  • 100 g quinoa, czyli czerwonej komosy ryżowej
  • 1 dojrzałe awokado skrojone w połówki plasterków
  • 3 grube plastry arbuza pokrojone w dużą kostkę
  • 50 g sera feta
  • odrobina świeżej kolendry do posypania
  • oliwa extra virgin
  • sos balsamiczny
  • przyprawy: sól himalajska drobna oraz świeżo mielony pieprz

Sposób wykonania:

Komosę ryżową gotujemy w posolonej wodzie według wskazań na opakowaniu, następnie studzimy. Potrzebować będziemy dużej miski. Umieszczamy w niej quinoa i mieszamy z liśćmi szpinaku, arbuzem, oliwą oraz dodatkiem sosu balsamicznego. Przed podaniem układamy sałatkę na talerzu, posypujemy pokruszonym serem feta, kolendrą, a na wierzchu układamy awokado. Doprawiamy świeżo mielonym pieprzem. Spożywać od razu po przygotowaniu!

Musisz to wiedzieć!

Tak naprawdę istnieje ok. 120 odmian komosy ryżowej, jednak najpopularniejsze i najczęściej spotykane na rynku są trzy jej rodzaje – quinoa biała, czerwona i czarna. Wilgoć i dostęp powietrza powodują szybkie psucie się ziaren, dlatego komosę warto przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach oraz w suchym i chłodnym miejscu.

(inspiracja przepisem: „Moda na Zdrowie” nr 6/2017 s. 81)