Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Bakalie od dawna były uważane za zdrową i pożywną przekąskę. Przed wiekami na Dalekim Wschodzie wierzono w ich niezwykłą moc i dlatego uprawiano na szeroką skalę m.in. drzewa migdałowe, figowce, plamy, kokosy i daktyle. Do dziś bakalie są popularną przekąską. Są smaczne i zdrowe, ale kaloryczne, dlatego nie powinno się jeść ich w nadmiarze, ale po kilka sztuk, jako przekąskę.

Bakalie to źródło tłuszczów, które dostarczają energii i pozytywnie oddziałują na stan skóry. Dzięki nim do organizmu trafiają rozpuszczalne w tłuszczach witaminy: A, D, E i K. Zawierają też błonnik, który pomaga uregulować procesy trawienne i daje uczucie sytości, co jest przydatne w walce z nadwagą. Bakalie są też źródłem wapnia, magnezu, cynku i witamin z grupy B, które poprawiają stan skóry, włosów i paznokci.

bakalie 8 powodów, dla których warto jeść bakalie

8 powodów, dla których warto jeść różne bakalie

  1. Jedzenie trzy razy dziennie co najmniej garści rodzynek pomaga w uregulowaniu nadciśnienia. Badania, przeprowadzone przez naukowców z Louisville Metabolic and Atherosclerosis Research Center na osobach mających delikatne nadciśnienie dowiodły, że zawarty w bakaliach potas pomaga w regulacji ciśnienia.
  2. Suszone śliwki zawierają dużo żelaza, fosforu, wapnia, magnezu i witamin z grupy B. Są polecane wegetarianom, osobom aktywnym, żyjącym w stresie i przemęczonym.
  3. Suszone morele są wskazane dla osób na diecie, ponieważ hamują apetyt, a zawarty w nich potas usuwa nadmiar wody z organizmu.
  4. Figi pomagają na ból brzucha i wrzody żołądka. Zawierają duże ilości błonnika, który pomaga usuwać zaparcia.
  5. Orzechy zawierają duże ilości kwasu foliowego, który jest niezbędny do prawidłowego rozwoju ciąży.
  6. Migdały poprawiają pamięć i koncentrację. Zawierają duże ilości białka, cynku, potasu, żelaza, magnezu i witaminy E, która jest antyoksydantem.
  7. Suszone banany zawierają potas, który reguluje ciśnienie krwi. Działają uspokajająco, ponieważ zawierają tryptofan- aminokwas, który przekształca się w organizmie w serotoninę i działa relaksująco.
  8. Daktyle zawierają błonnik, żelazo i naturalne salicylany o działaniu podobnym do aspiryny- przeciwzapalnym i przeciwzakrzepowym.

bakalie-dla-kobiet 8 powodów, dla których warto jeść bakalie

Jedzenie bakali zaleca się zwłaszcza kobietom w okresie menopauzy, osobom cierpiącym na zaparcia, przemęczonym, przepracowanym, żyjących w stresie i napięciu.
Bakali nie powinny jeść osoby uczulone na orzechy, z chorobami wątroby i wrzodami żołądka.
Istotne jest, by, jedząc bakalie, odpowiednio je rozgryzać i przeżuwać, ponieważ źle pogryzione mogą powodować bóle brzucha.