Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Młody jęczmień, czy zielony jęczmień to określenia odnoszące się do młodziutkich, kilkudniowych listków jęczmiennych, bez sztucznych dodatków w postaci barwników, aromatów, stabilizatorów i konserwantów, które wykorzystuje się do produkcji sproszkowanych ekstraktów, soków i innych suplementów.

100% sproszkowany sok z młodego jęczmienia jest jedną z bardziej wartościowych postaci preparatów na bazie tej rośliny (zobacz tutaj). Proces jego suszenia odbywa się w temperaturach do 32 stopni C, pod ciśnieniem, w bardzo krótkim czasie. Dzięki temu nie dochodzi do utleniania, a cenne związki obecne w młodym jęczmieniu pozostają zachowane – nie tracimy wartościowego chlorofilu. Za odkrywcę niesamowitego składu soku z młodego jęczmienia uznaje się doktora Yoshihide Hagiwara, japońskiego medyka, który w 1969 r. stworzył pierwszy tego typu produkt o nazwie Green Magma.

Jęczmień, podobnie jak kukurydza, pszenica, czy trzcina cukrowa jest zaliczany do rodziny traw. Chociaż spożycie ziaren i nasion tych roślin było znane już w czasach starożytnych, mało kto do dziś czerpie świadomie korzyści płynące ze spożycia samej trawy. Obecnie podkreśla się, że trawy zbożowe są w pełni wartościowymi produktami o szerokim działaniu ochronnym i zaleca się je do włączania w codzienną dietę. Obok zielonych warzyw to kolejne doskonałe źródło składników odżywczych.

Jęczmień jest jedną z najstarszych uprawnych roślin na świecie. Najwcześniej jego zalety poznane zostały na Bliskim Wschodzie. Żywili się nim także starożytni Egipcjanie, którzy przyrządzali z jego ziaren placki i produkowali piwo. Rzymianie wierzyli w jego niezwykłą siłę, dlatego potrawy z dodatkiem jęczmienia podawali wojownikom przed bitwą. Już wtedy ludzie dostrzegli szczególnie dużą wartość soku z trawy jęczmiennej, niestety na wiele wieków został on zapomniany, by znów powrócić do łask.

Jeśli chodzi o sam jęczmień to z czasem jego uprawa została wyparta przez żyto i pszenicę, które świetnie nadawały się do wypieków.

mlody-jeczmien 7 powodów, dla których warto pić sok z młodego jęczmienia!

Młody jęczmień sok – dlaczego warto go pić?

Sok z młodego jęczmienia zyskał szybko miano „zielonego mleka”, o enzymatycznym działaniu na ludzki organizm. Jest niezwykle bogaty w szereg witamin oraz makro i mikroelementów, zawiera mnóstwo aminokwasów, a wszystko to w całkowicie naturalnej formie.

Legendy głoszą, że mieszkańcy Atlantydy poznali przepowiednię, jak uchronić się przed wymarciem. Kluczem miało być poznanie traw zbożowych. Jęczmień stanowi niezastąpiony składnik odżywczy, który w skoncentrowanej formie zawiera wapń, błonnik, chlorofil, beta-karoten, żelazo i witaminę K. Dostarcza łatwo przyswajalnych protein, witaminy C, B12, kwasu foliowego, witaminy B6 i wielu innych pierwiastków śladowych.

Wszystkie te elementy „stanowią […] skoncentrowaną kombinację substancji odżywczych, występują­cych również we wszystkich ciemnozielonych warzywach najwyż­szej jakości. Wspólnie oddziałują dla dobra naszego organizmu, jako całość. Trawy zbożowe takie jak jęczmień zawierają w sobie substancje odżywcze, które podtrzymują powiązane ze sobą funkcje najważniejszych dla życia systemów i procesów fizjologicznych”. [cyt. za: B. Simonsohn, Białystok 2014]

7 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO PIĆ SOK Z MŁODEGO JĘCZMIENIA

  1. Łatwo przyswajalne składniki

Regularne picie soku z młodego jęczmienia dostarczy nam mnóstwa substancji odżywczych. Pity świeży lub sproszkowany nie powoduje dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Jęczmień zawiera mnóstwo łatwo przyswajalnego wapnia, który wzmacnia kości i potasu – pierwiastka niezbędnego do zachowania prawidłowej równowagi kwasowej w organizmie oraz regulującego wydzielanie insuliny. W młodym jęczmieniu i jego soku znajdziemy również dużo więcej, niż w pszenicy zapobiegającego skurczom mięśni magnezu i chroniącego przed anemią żelaza.

  1. Witaminy z grupy B

Witaminy z grupy B pełnią szereg istotnych funkcji, a młody jęczmień jest ich prawdziwą skarbnicą. Witamina B1 wspiera pracę serca, pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego i przyczynia się do utrzymania metabolizmu energetycznego, jak inne witaminy z tej grupy. Witamina B2 utrzymuje metabolizm żelaza, pomaga zachować zdrową skórę, utrzymuje we właściwym stanie czerwone krwinki i chroni komórki przed stresem oksydacyjnym. Witamina B3 zmniejsza uczucie zmęczenia, zaś B6 pomaga metabolizować białko i glikogen. To główne, choć nie jedyne właściwości witamin z grupy B. Chociażby ze względu na nie, warto sięgać po sok z młodego jęczmienia.

  1. Nie tylko dla wegan i wegetarian

Sok z młodego jęczmienia dostarcza także mnóstwa białka, zawierającego wszystkie niezbędne człowiekowi aminokwasy. W formie sproszkowanej stanowi świetny dodatek do dań wegańskich i wegetariańskich, uzupełniający ich braki odżywcze. Nie mniej jednak nie oznacza to wcale, że rasowy mięsożerca nie może włączyć go do swojej diety. Nadaje się świetnie jako dodatek do smoothies i koktajli.

  1. „Zielona krew” z chlorofilem

Uznaje się, że młody jęczmień to roślina zielna, która posiada najwięcej chlorofilu ze wszystkich roślin na naszej planecie. Struktura chlorofilu jest bardzo zbliżona do budowy ludzkiej hemoglobiny, dlatego rośliny z jego dużą zawartością są polecane w profilaktyce chorób krwi. Młody jęczmień ze względu na obecność chlorofilu jest polecany także po kuracji antybiotykowej, ponieważ nie uszkadza mikroflory jelit, a jego składniki zwalczają organizmy patogenne.

  1. Ochrona przed odkładającym się tłuszczem

W jęczmieniu obecny jest rzadki enzym o nazwie SOD oraz oksydazy – enzymy o działaniu przeciwutleniającym, a także transhydrogena­zy, inicjujące odbudowę tłuszczu w organizmie. W momencie, kiedy zaczyna nam brakować któregoś z enzymów, tłuszcz odkłada się, pojawiają się problemy z cholesterolem, co w konsekwencji może doprowadzić do groźnych powikłań.

  1. Profilaktyka nowotworowa

Roślina jęczmienia dostarcza człowiekowi również innego, ważnego enzymu katalazy. Potrafi ona pobudzić system immunologiczny do walki z nowotworem. Oprócz tego młody jęczmień dostarcza bardzo silnego przeciwutleniacza (2-O-glikozylisowiteksyny), który zwalcza karcerogenne wolne rodniki.

  1. Solidna dawka antyoksydantów

Nie spotykany w innych produktach żywieniowych antyoksydant GIV znajduje swe źródło właśnie w soku jęczmiennym. Jego działanie jest podobne do beta-karotenu i witaminy A, jednak o wiele silniejsze. Pomaga on w pozbyciu się niechcianych przebarwień skóry, takich jak plamy starcze czy inne zmiany pigmentacyjne.

sproszkowany-sok-z-mlodego-jeczmienia 7 powodów, dla których warto pić sok z młodego jęczmienia!

Młody jęczmień – stosowanie

Zastanawiasz się jak spożywać sproszkowany sok z młodego jęczmienia? Wystarczy, że rozpuścisz 2 gramy w 200 ml wody albo ulubionego soku owocowego. Zaleca się spożywać dwa razy dziennie tj. 4 gramy. Taką miksturę pijemy bezpośrednio po przygotowaniu, najlepiej 20 min przed posiłkiem. produkt ten można kupić na przykład w tym sklepie.

Przepisy z zastosowaniem sproszkowanego soku z młodego jęczmienia można znaleźć tutaj . Wskazówki, jak wykonać tradycyjne piwo irlandzkie z dodatkiem jęczmienia tutaj 

Czy wiesz, że…?

  • Niegdyś w Babilonie jęczmień służył za walutę
  • W starożytnym państwie chińskim był postrzegany jako symbol męskiej potencji, ze względu na swoje charakterystyczne nasiona i włoskowatą budowę
  • Na antycznych greckich monetach spotykane były rysunki jęczmienia

Źródła:

  1. Simonsohn, Sok z młodego jęczmienia. Eliksir młodości i gwarancja zdrowia, Białystok 2014
  2. Młody jęczmień – zielony cud natury

 

 


Also published on Medium.

  • Hit!

    • admin

      To prawda, zdecydowanie polecamy jak i wielu naszych klientów 🙂

  • Cześć, cieszę się iż tutaj wpadłem.
    To fajnie iż dużo ludzi zajmuje się medycyną.
    Korzystając z okazji zapraszam do obejrzenia własnej strony.
    Z wyrazami szacunku!

  • Anna

    Tak zgadzam sie sok z młodego jeczmienia warto pić,a le co jeśli smakiem nie przypadnie do gustu? Ja nie byłam w stanie go przłknąć. Ale nic straconego, na szczęście zielony proszek można dodawać do dan i koktajli tu parę przepisów bonavita.pl/mlody-jeczmien-sprawdzone-przepisy-na-kazda-okazje Na innych blogach można też znaleźć pełno przepisów na koktajle. Sprawdzony sposób polecam, nizweluje smak jęczmienia, a własciwości i skład pozostają bez zmian 🙂

    • admin

      Jeśli tak bardzo przeszkadza Pani smak jęczmienia to najlepiej rozwiązać sprawę właśnie w taki sposób: przygotować pyszny koktajl 🙂
      Oto przepis:
      Koktajl jabłkowo-bananowy z młodym jęczmieniem:
      – 3 banany
      – 2 niewielkie jabłka
      – 250 g. jogurtu naturalnego
      – łyżka miodu
      – 2 łyżeczki młodego jęczmienia
      Przygotowanie:
      Banany i jabłka obieramy i kroimy na mniejsze kawałki. Wrzucamy do blendera. Dodajemy jogurt i miód. Miksujemy. Do koktajlu dodajemy młody jęczmień i dokładnie mieszamy. Wstawiamy do lodówki na 15 minut. Podajemy schłodzony.

      Smacznego 🙂

      • Super dziękuję za kolejny przepis 🙂

  • Tomasz

    W sklepie cosdlazdrowia.pl można nabyć w dobrej cenie ten jęczmień. Jednak skąd pewność że jest to taki jaki powinien być? Jęczmień ten pochodzi z Chin. Chińczycy potrafili podrabiać jajka! Czy to jest jakoś kontrolowane pod względem jakości?

    • admin

      Witam,
      młody jęczmień jest kontrolowany przy imporcie towaru a także przez Główny Inspektorat Sanitarny.
      Można być pewnym, że jest to towar najwyższej jakości.