Poznaj sekret długiego i zdrowego życia

+48 530 044 043 | e-mail: info@vivio.pl

Zadbaj o właściwe wchłanianie

Jeśli w żołądku nie znajduje się wystarczająca ilość kwasu solnego do wchłonienia białka i jest za mało enzymów, bez których nie da się strawić węglowodanów i tłuszczów, to organizm będzie stale niedożywiony. Tym samym będzie odczuwał ciągłe zapotrzebowanie m.in. na słodycze.

Aby zapewnić właściwe wchłanianie składników odżywczych należy odpowiednio zakwasić żołądek. Pożądany efekt uzyskamy pijąc, na pół godziny przed posiłkiem, 1/2 szklanki wody zmieszanej z 2 łyżkami octu jabłkowego. Dzięki temu żołądek będzie w stanie odpowiednio trawić.

Dbaj o odpowiednią ilość węglowodanów

Źle zbilansowana dieta, w której znajduje się zbyt dużo lub za mało węglowodanów, wywołuje chęć na ciągłe podjadanie. Dobrze skorzystać z porad dietetyka, który dostosuje menu do indywidualnych potrzeb.

Zaczynaj dzień od śniadania

Nie można rezygnować z porannego posiłku, nawet jeśli staramy się pozbyć kilku kilogramów. Zdrowe i pożywne śniadanie zagwarantuje wystarczającą ilość energii co najmniej na kilka godzin.

Śniadanie bogate w białko i tłuszcze reguluje poziom cukru we krwi. Sięgając po produkty o wysokiej zawartości węglowodanów, czyli np. jogurty albo kanapki, fundujemy sobie utrzymanie wysokiego poziomu cukru, co wywołuje chęć sięgnięcia po kolejne słodycze.

Sięgaj po probiotyki

Bakterie probiotyczne z rodziny Lactibacillus i Bifidobacterium odpowiadają za prawidłową pracę jelit, chronią przed rozdrażnieniem, które jest często przyczyną sięgania po słodycze. Impulsywne podjadanie jest sposobem odreagowania na stres. Warto sięgnąć po ekologiczny probiotyk SUNVIO z chmielu (więcej o probiotykach na stronie).

Unikaj śmieciowego jedzenia

Wysokoprzetworzone posiłki, takie jak chipsy, słodzone napoje, czy cukierki, nie zaspokajają głodu i ciągle chce się ich więcej. Zapychamy tylko jelita i nie dostarczamy żadnych składników odżywczych.

 
smieciowe-jedzenie 5 rad, jak ograniczyć jedzenie słodyczy!